Kantapajan pilates

Järjestämme pilateskursseja myymälämme tiloissa Kivistössä. Kurssien ohjaajana toimii fysioterapeutti Sanna Koli. Tietoja tulevista kursseista löydät täältä sivuiltamme tai ottamalla meihin yhteyttä.

Ota yhteyttä!
Ohjaajajaesittely

Sanna Koli

Olen toiminut pilatesohjaajana jo pian 10 vuotta. Viikkotunteja olen pitänyt eri yrityksissä sekä voimisteluseuroissa ja järjestänyt myös erilaisia lyhytkursseja. Nyt tuoreena yrittäjänä haluan tarjota kursseja myös yritykseni kautta. Tunneillani korostuu rauhallinen tempo ja tekemisen laatu. Vaikka tunnin yleisvaikutelma on rauhallinen, harjoittelemme tehokkaasti jokaisen yksilölliset tarpeet myös huomioiden. Tunnit soveltuvat ihan kaikille omasta hyvinvoinnista huolehtiville ja on hyvä oheistreeni myös muun lajiharjoittelun oheen. Pilates on loistava harjoittelumuoto myös esim. niskahartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville. Jokainen tekee tunnilla omaa kehoa kuunnellen, oman kuntotasonsa mukaisesti ja mahdollisuus on myös saada vinkkejä yksilölliseen harjoitteluun.

Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Tulevat tapahtumat

Footbic tutustumistunti

27 08 @ 18:00 - 19:00

Footbic on jalkaterien hyvinvointiin ja kuntoutukseen tarkoitettu harjoitusmuoto, jossa käytetään pehmeitä Footbic Basic -palloja. Harjoittelumuoto sopii ihan kaikille jalkojen hyvinvoinnista kiinnostuneille ja erityisesti jalkateräongelmista kärsiville.
Footbic -harjoittelusta on apua mm. plantaarifaskiitin ja vaivaisenluun kuntoutuksessa sekä ennaltaehkäisyssä. Myös erilaisiin päkiäalueen kiputiloihin sekä jalan holvikaarimuutoksiin voidaan saada apua footbic- harjoittelulla. Harjoittelu toimii myös loistavana oheistreeninä paljon lenkkeileville tai palauttavana harjoitteluna väsyneille jaloille työpäivän jälkeen.
Nyt on mahdollisuus tulla kokeilemaa Footbic -harjoittelua ja saamaan samalla vinkkejä omien jalkaterien hyvinvoinnin tukemiseen.
Tutustumistunti on ilmainen ja tunnille otetaan 10 osallistujaa.
Ilmoittautuminen sähköpostitse myynti@kantapaja.fi.
Tervetuloa!
Ajankohta 22.-29.8.2020 lauantaisin klo 10-11 (2x60min)
Tällä tiiviskurssilla tutustutaan  pilatekseen harjoittelumuotona ja opetellaan kehonhallinnan perusteita. Käymme rauhassa läpi pilatesharjoittelun perustekniikkaa. Kurssin käytyäsi pystyt helposti jatkamaan harjoittelua alkeisjatkoryhmässä.
Pilatesharjoittelussa yhdistyvät voima- ja liikkuvuusharjoittelu, tavoitteena hyvä kehonhallinta ja lihastasapaino. Kurssilla edetään omaan yksilölliseen tahtiin ja sinulla on mahdollisuus saada myös yksilöllisiä vinkkejä harjoitteluun.
Kurssin ohjaajana toimii fysioterapeutti Sanna Koli
Kurssin hinta: 25 euroa/henkilö (max 10 osallistujaa). Kurssille on mahdollista osallistua myös etänä.
Ilmoittautumiset 20.8.2020 mennessä laittamalla sähköpostia osoitteeseen myynti@kantapaja.fi. Mielellään vastaamme sitä kautta myös mahdollisiin kysymyksiin kurssista.

Pilatesta pallolla -kurssi (2x60min)

14 07 @ 10:00 - 19 09 @ 11:00

Tällä tiiviskurssilla tutustumme pehmeän pilatespallon käyttöön ja teemme sitä hyödyntäen monipuolisia harjoitteita. Pallo toimii loistavasti mm. rangan liikkuvuusharjoitteissa sekä tuo tehoa keskivartalon voimaliikkeisiin. Pallo toimii sekä asentoa tukevana, helpottavana että myös haastetta lisäävänä välineenä riippuen liikkeestä. Ja lisäksi sen kanssa harjoittelu on tosi hauskaa.
Pilatesharjoittelussa yhdistyvät voima- ja liikkuvuusharjoittelu, tavoitteena hyvä kehonhallinta ja lihastasapaino. Kurssilla edetään omaan yksilölliseen tahtiin ja sinulla on mahdollisuus saada myös yksilöllisiä vinkkejä harjoitteluun. Kurssi soveltuu erityisen hyvin pilateksen perusteet hallitseville.
Ajankohta 12.9.-19.9.2020 lauantaisin klo 10-11 (60min x2)
Kurssin ohjaajana toimii fysioterapeutti Sanna Koli
Kurssin hinta: 25 euroa/henkilö (max 10 osallistujaa)

Ilmoittautumiset 10.9.2020 mennessä nettisivujen kautta tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen myynti@kantapaja.fi. Mielellään vastaamme sitä kautta myös kysymyksiin kurssista.

Järjestäjä

Kantapaja
Jalkinekauppa Hierontapalvelu Terveys ja hyvinvointi -sivusto

Pilates lajina

Pilates on kehonhallintatekniikka, jonka kehitti saksalais-amerikkalainen Joseph Pilates 1900-luvun alussa. Menetelmä rantantui Suomeen 2000-luvun alussa ja suosio on siitä lähtien kasvanut kovaa vauhtia, niin kuntoilijoiden kuin urheilijoiden mm. tanssijoiden keskuudessa. Pilatesharjoittelua käytetään usein myös vammojen kuntoutuksessa.

Pilatesharjoittelu vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, kehittää lihastasapainoa ja liikkuvuutta, parantaa ryhtiä sekä opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates soveltuu yhtä hyvin niin liikuntaa vähän harrastaneille kuin aivan huippu-urheilijoillekin. Harjoittelua voidaan tehdä hyvin eri tasolla ja on tärkeä aloittaa harjoittelu alkeiskurssista, jossa tärkeimmät tekniikat käydään perusteellisesti läpi.

Pilatestunnilla liikkeet tehdään rauhallisesti, omaan tahtiin, omaa kehoa kuunnellen. Liikkeisiin lisätään haastetta oman kehittymine mukaan. Tunnilla voidaan käyttää myös joskus välineitä, kuten kuminauhaa tai pehmeää pilatespalloa, jolloin liikkeisiin saadaan erilaista haastetta ja monipuolisuutta.