Kantapajan pilates

Järjestämme pilateskursseja myymälämme tiloissa Kivistössä. Kurssien ohjaajana toimii fysioterapeutti Sanna Koli. Tietoja tulevista kursseista löydät täältä sivuiltamme tai ottamalla meihin yhteyttä.

Ota yhteyttä!
Ohjaajajaesittely

Sanna Koli

Olen toiminut pilatesohjaajana jo pian 10 vuotta. Viikkotunteja olen pitänyt eri yrityksissä sekä voimisteluseuroissa ja järjestänyt myös erilaisia lyhytkursseja. Nyt tuoreena yrittäjänä haluan tarjota kursseja myös yritykseni kautta. Tunneillani korostuu rauhallinen tempo ja tekemisen laatu. Vaikka tunnin yleisvaikutelma on rauhallinen, harjoittelemme tehokkaasti jokaisen yksilölliset tarpeet myös huomioiden. Tunnit soveltuvat ihan kaikille omasta hyvinvoinnista huolehtiville ja on hyvä oheistreeni myös muun lajiharjoittelun oheen. Pilates on loistava harjoittelumuoto myös esim. niskahartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville. Jokainen tekee tunnilla omaa kehoa kuunnellen, oman kuntotasonsa mukaisesti ja mahdollisuus on myös saada vinkkejä yksilölliseen harjoitteluun.

Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Tulevat tapahtumat

Pilateksen peruskurssi (6x60min)

03 10 @ 10:00 - 14 11 @ 11:00

Pilatesharjoittelussa yhdistyvät voima- ja liikkuvuusharjoittelu, tavoitteena hyvä kehonhallinta ja lihastasapaino. Kurssilla perehdytään pilatesharjoitteluun rauhallisesti edeten.
Kurssille voit osallistua paikanpäällä Kantapajan tiloissa tai etäyhteydellä Zoomin kautta.
Ajankohta: 3.10-14.11.2020 lauantaisin klo 10-11
Ohjaaja: Fysioterapeutti Sanna Koli
Kurssin hinta 72 euroa/henkilö.
Yhteensä 6 tuntia (ei tuntia 30.10.)
Ilmoittautumiset 26.9.2020 mennessä sähköpostiste myynti@kantapaja.fi. Mielellään vastaamme sitä kautta myös kysymyksiin kurssista.

Pilates lajina

Pilates on kehonhallintatekniikka, jonka kehitti saksalais-amerikkalainen Joseph Pilates 1900-luvun alussa. Menetelmä rantantui Suomeen 2000-luvun alussa ja suosio on siitä lähtien kasvanut kovaa vauhtia, niin kuntoilijoiden kuin urheilijoiden mm. tanssijoiden keskuudessa. Pilatesharjoittelua käytetään usein myös vammojen kuntoutuksessa.

Pilatesharjoittelu vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, kehittää lihastasapainoa ja liikkuvuutta, parantaa ryhtiä sekä opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates soveltuu yhtä hyvin niin liikuntaa vähän harrastaneille kuin aivan huippu-urheilijoillekin. Harjoittelua voidaan tehdä hyvin eri tasolla ja on tärkeä aloittaa harjoittelu alkeiskurssista, jossa tärkeimmät tekniikat käydään perusteellisesti läpi.

Pilatestunnilla liikkeet tehdään rauhallisesti, omaan tahtiin, omaa kehoa kuunnellen. Liikkeisiin lisätään haastetta oman kehittymine mukaan. Tunnilla voidaan käyttää myös joskus välineitä, kuten kuminauhaa tai pehmeää pilatespalloa, jolloin liikkeisiin saadaan erilaista haastetta ja monipuolisuutta.