Kantapajan pilates

Järjestämme pilateskursseja myymälämme tiloissa Kivistössä. Kurssien ohjaajana toimii fysioterapeutti Sanna Koli. Tietoja tulevista kursseista löydät täältä sivuiltamme tai ottamalla meihin yhteyttä.

Ota yhteyttä!
Ohjaajajaesittely

Sanna Koli

Olen toiminut pilatesohjaajana jo pian 10 vuotta. Viikkotunteja olen pitänyt eri yrityksissä sekä voimisteluseuroissa ja järjestänyt myös erilaisia lyhytkursseja. Nyt tuoreena yrittäjänä haluan tarjota kursseja myös yritykseni kautta. Tunneillani korostuu rauhallinen tempo ja tekemisen laatu. Vaikka tunnin yleisvaikutelma on rauhallinen, harjoittelemme tehokkaasti jokaisen yksilölliset tarpeet myös huomioiden. Tunnit soveltuvat ihan kaikille omasta hyvinvoinnista huolehtiville ja on hyvä oheistreeni myös muun lajiharjoittelun oheen. Pilates on loistava harjoittelumuoto myös esim. niskahartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville. Jokainen tekee tunnilla omaa kehoa kuunnellen, oman kuntotasonsa mukaisesti ja mahdollisuus on myös saada vinkkejä yksilölliseen harjoitteluun.

Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Tulevat tapahtumat

Jalat kuntoon footbicaten ONLINE (4x45min)

26 01 @ 19:15 - 16 02 @ 20:00

FOOTBIC on jalkaterien hyvinvointiin ja kuntoutukseen tarkoitettu harjoitusmuoto, jossa käytetään pehmeitä Footbic Basic -palloja. Harjoittelumuoto sopii ihan kaikille jalkojen hyvinvoinnista kiinnostuneille ja erityisesti jalkateräongelmista kärsiville. Jalkaterien haarjoittelulla voidaan ennaltaehkäistä ja kuntouttaa erilaisia jalkateräongelmia, kuten vaivaisenluut, vasaravarpaat ja plantaarifaskiitti. Myös erilaisiin päkiäalueen kiputiloihin sekä jalan holvikaarimuutoksiin voidaan saada apua footbic- harjoittelulla. Harjoittelu toimii myös loistavana oheistreeninä paljon lenkkeileville tai palauttavana harjoitteluna väsyneille jaloille työpäivän jälkeen.
Nyt on mahdollisuus päästä kokeilemaan Footbic -harjoittelua ja saamaan samalla vinkkejä omien jalkaterien hyvinvoinnin tukemiseen. Kurssin jälkeen pystyt jatkamaan harjoittelua omatoimisesti.
Kurssi sisältää neljä 45min ONLINE-tuntia sekä FOOTBIC -peruspaketin, jossa perusohjeet sekä kaksi footbic basic-palloa. Jos sinulta löytyy jo pallot, maksat vain tuntihinnan 10e/kerta.
Tunnit pidetään ZOOM-palvelimen kautta.
Ajankohta: Keskiviikkona 26.1.- 16.2. 2022 klo 19.15-20
Ohjaaja: Fysioterapeutti Sanna Koli
Kurssin hinta: 40e + Footbic-aloituspaketti 39,90 (nouto myymälästä tai postitus 5,90)
Ilmoittautuminen sähköpostitse 10.1. mennessä myynti@kantapaja.fi
Tervetuloa mukaan!
Etätyö ja näyttöpäätetyöskentely aiheuttavat monelle mm. niskahartiaseudun ja alaselän ongelmia. Tällä kurssilla pyrimme huoltamaan kehoa monipuolisesti sekä tarjoamaan vastapainoa staattiselle istumatyölle. Saat myös vinkkejä miten työpäivän aikana pidät yllä hyvää oloa kehossa.
Kurssin sisältö on yhdistelmä pilatestyyppistä harjoittelua, fasciatreeniä sekä liikkuvuusharjoittelua. Painopisteenä kehon lihastasapaino, selkärangan liikkuvuus sekä hyvä ryhti.
Kurssi toteutetaan etäyhteydellä Zoomin kautta. Mahdollisuus myös tallenteeseen.
Ajankohta: Lauantaisin 22.1.-12.2.2022 klo 10-11 (4x60min)
Ohjaaja: Fysioterapeutti Sanna Koli
Hinta: 48 euroa/hlö
Meillä käy maksuvälineenä myös E-passi, Smartum, Eazybreak ja Edenred.
Ilmoittautumiset 15.1.2022 mennessä sähköpostiste myynti@kantapaja.fi.

Pilateksen Starttikurssi ONLINE (2x 60min)

12 01 @ 19:15 - 19 01 @ 20:15

Pilatesharjoittelussa yhdistyvät voima- sekä liikkuvuusharjoittelu, tavoitteena hyvä kehonhallinta ja lihastasapaino. Kurssilla perehdymme pilatesharjoittelun perusteisiin ja kurssin jälkeen harjoittelua on helppo jatkaa viikkotunneilla.
Kurssi toteutetaan etäyhteydellä Zoomin kautta. Mahdollisuus myös tallenteeseen.
Ajankohta: Ke 12. ja 19.1. 2022 klo 19.15-20.15 (2x 60min)
Ohjaaja: Fysioterapeutti Sanna Koli
Hinta: 30 euroa/ hlö
Ilmoittautumiset 7.1.2022 mennessä sähköpostiste myynti@kantapaja.fi.

Otathan yhteyttä jos sinulla on kysyttävää kurssista.

Tervetuloa mukaan!

Kantapajan pilateskurssi starttaa taas tammikuussa. Korona-aikana suosituksi tulleet ONLINE -tunnit saavat jatkoa. Kurssi toteutetaan etäyhteydellä Zoom -palvelun kautta. Mahdollisuus myös tallenteeseen.
Pilatesharjoittelussa yhdistyvät voima- ja liikkuvuusharjoittelu, tavoitteena hyvä kehonhallinta ja lihastasapaino. Kurssi sopii kaikille lajista ja omasta kehonhuollosta kiinnostuneille. Kurssilla etenemme rauhalliseen tahtiin ja teemme monipuolisesti erilaisia harjoitteita mm. kehon syvien lihasten voimaa, rangan liikkuvuutta sekä hyvää ryhtiä ja sitä kautta hyvää oloa edistäen.
Pilatesharjoittelun on tutkitusti todettu vähentävän mm. alaselän ja niskahartiaseudun kiputiloja ja se toimii loistavana oheistreeninä muulle lajiharjoittelulle. Myös etätyön tuomille haasteille pilates tuo hyvää vastapainoa ja myös rentouttaa kiireisen arjen keskellä.
Ajankohta: Ke 12.1.-27.4. 2022 klo 18-19 (ei tuntia viikolla 8)
Ohjaaja: Fysioterapeutti Sanna Koli
Hinta: 165 euroa
Mahdollisuus myös ostaa kerta- tai sarjalippuja (12e tunti).
Ilmoittautumiset 7.1.2022 mennessä sähköpostiste myynti@kantapaja.fi.
Tervetuloa mukaan!

Pilates lajina

Pilates on kehonhallintatekniikka, jonka kehitti saksalais-amerikkalainen Joseph Pilates 1900-luvun alussa. Menetelmä rantantui Suomeen 2000-luvun alussa ja suosio on siitä lähtien kasvanut kovaa vauhtia, niin kuntoilijoiden kuin urheilijoiden mm. tanssijoiden keskuudessa. Pilatesharjoittelua käytetään usein myös vammojen kuntoutuksessa.

Pilatesharjoittelu vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, kehittää lihastasapainoa ja liikkuvuutta, parantaa ryhtiä sekä opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates soveltuu yhtä hyvin niin liikuntaa vähän harrastaneille kuin aivan huippu-urheilijoillekin. Harjoittelua voidaan tehdä hyvin eri tasolla ja on tärkeä aloittaa harjoittelu alkeiskurssista, jossa tärkeimmät tekniikat käydään perusteellisesti läpi.

Pilatestunnilla liikkeet tehdään rauhallisesti, omaan tahtiin, omaa kehoa kuunnellen. Liikkeisiin lisätään haastetta oman kehittymine mukaan. Tunnilla voidaan käyttää myös joskus välineitä, kuten kuminauhaa tai pehmeää pilatespalloa, jolloin liikkeisiin saadaan erilaista haastetta ja monipuolisuutta.